onsdag den 21. november 2012

Navnesmykker giver personlighed


Navnesmykker vinder mere og mere frem på smykkemarkedet, i takt med at finanskrisen har fået mange danskere til at genopfinde sig selv.

Det betyder at mange har større fokus på at bære tøj og smykker, som udtrykker deres personlighed. Det har man alle muligheder for med et navnesmykke, hvor man kan have navnet på sig selv, sin kæreste eller en nær veninde.


På den måde kan navnesmykker være med til at gøre smykket til mere end bare en pyntegenstand. En genstand der ligeledes siger noget om bæreren selv.

Former for navnesmykker

Der findes flere former for navnesmykker, men de mest udbredte er navnehalskæder. Det er halskæderne der har været med til at starten trenden med disse smykker med navn.

I skikkelse af Carrie fra Sex and the City har denne form for halskæder vundet frem i USA og resten af den vestlige verden.

Kvinder elsker Sex and the City og det er derfor blevet populært at efterligne Carrie, med disse navnehalskæder. Du kan læse mere om hende Carrie Bradshaw fra Sex and theCity her. Hun har helt sikkert påvirket mange kvinder, med hendes rolle i serien.

Siden er det blevet muligt at få andre smykketyper med navn. Det kan være armbånd og øreringe, eller hvad man foretrækker.
Der er kommet mange former for navnesmykker på markedet, siden navnehalskæden entrerede markedet. Jeg har selv begyndt at bære denne type smykker og jeg fandt mine navnesmykker her, hvor jeg fik indgraveret mig og min kærestes navn.

Dem har jeg været utrolig glade for og jeg købte både et armbånd og en halskæde med navn. I min verden er det langt bedre at have et smykke med kærestens/venindens navn, end en tatovering.

Det er jo ikke ligefrem heldigt, hvis man går fra hinanden eller bliver uvenner. Det er alt andet lige sværere at komme af med et smykke, end en tatovering.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar